Wat hebben een Rubiks kubus, een bolletje wol, een golfbal en een speelgoed octopus met elkaar gemeen?
Alle vier de voorwerpen hebben aan de basis gestaan van wat nu onze mooie en stoere huisstyle is geworden. Daar zit een verhaal achter en dat delen we graag.
In onze zoektocht naar een grafische ontwerper werden wij getipt om contact op te nemen met M-space, in Den Haag. Het contactformulier biedt de mogelijkheid een afspraak te maken voor een kopje koffie, waar wij heel brutaal aan toevoegde dit met een Haags hopje te willen.
Een week later waren Marjon en Michel op bezoek bij M-space voor een kop koffie, helaas zonder haags hopje, maar wel met een goede klik van beide kanten.
Dit enthousiasme is overgebracht op Mark en weer een week later was een vervolgkennismaking en de toezegging om M-space als grafisch ontwerper van de Chiaro huisstijl in te huren.

Gedurende de zomer en de herfst zijn er meerdere gezamenlijk sessies gehouden waarin onze huisstijl is geevolueerd. We zijn gestart met het vaststellen van de kernwaarden en dit is waar de voorwerpen uit de introductie weer naar voren komen. Door een voorwerp te kiezen en toelichten hoe dit zich tot het bedrijf verthoudt kom je tot leuke maar verrassende inzichten.

Tijdens de sessies was de sfeer relaxed, er werd gelachen, er was soms een kritieke noot, maar ook werd duidelijk dat M-space zeer goed is in het vertalen van beelden en ideeen naar een huisstijl. Uit de uitgewerkte voorstellen voor logo en huisstijl, kozen wij unaniem voor de combinatie van ‘kruis’ en ‘plus’ in de huidige kleuren. Iets wat voor ons vanzelfsprekend is, maar niet altijd het geval is als we de ervaringen van M-space mogen geloven.
Nu onze huisstijl officieel als eindresultaat aan ons is opgeleverd zijn wij trots op de uitstraling en de potentie die het met zich meebrengt. Wij zijn M-space heel dankbaar voor de hulp, de ideeen en de mooie sessies!